background

Tuesday 15 January 2013

Fr!NdEs FoR L!Fe

                           



hai semua..
      ok cuti sem dah nak habis tinggal lagi 4 hari jer...lepas nie dah nak kena teruskan perjuangan.. waaaa berat jerr rasa nak tinggalkan rumah cuti 3 minggu jerr.lagi pula sem nie roomate kesyangan aku ada yang dah habis asasi tinggal 5 orang jerr yang tinggal 4 orang dah msok nak msok gombak ambek degree tinggal kami-kami jer kat sini yang ambek asasi... sedeyy rasanya lepas nie sunyi la bilik.

      So,entry kali ini aku nak cerita pasal roomate aku..nie tanda penghargaan dan syukur aku pada korang sebab aku dapat kenal korang..korang semua my best friend forever lahh..walupun kita selalu gaduh ... 
   


pekenalan kitaowang bermula di CFS IIUM, first day aq kat Cfs aq aq sebilik 4 orang Mahallah Khadijah ngan Syazwani Azizan, Amira Muhazir & Fatimah Musa & Me time tu kat PJ,kami dok seminggu kat PJ sebab orentasi.Aku tak banyak cakap lagi time nie sebab agak segan melaikan kalu diowang sembang ngan aku baru aku layan kalu tak aku jadi bisu lah.
   
      Lepas seminggu kami dok kat kampus Nilai.wah kali nie lagi mencabar seblik 14 orang macam dok asrama sekolah pulak..First tu memang susah nak terima hakikat kami 4 orang dok tempat tecerok sekali..tak biasa lah katakan..luas jugak blik tu Mahallah ummu salam e-3-9 wah ingt aq..nama yang tersemat di hati ~cewahh kerek gitu~

     Agak macam rusa masuk kampung..agak sangsi gak aku ngan sikap dormmate baru aku..ermm tp biasa la..tak kenal maka tak cinta..dah seminggu kami duduk bersama baru boleh dapat terima dan rapat ngan diorang..jadi peragai gila-gila aku pun bermula..



MY DORM-MATE :
 1.Nurul Amira Bt Muhazir
 2.Nur Syazwani Bt Azizan 
 3.Nurul Afiffah Bt Amer
 4.Ika Syazana Bt Fakrul Razi
 5.NoorAisyah Bt Sangkra
 6.Dayangku Nurfarahin Bt Awangku Arni
 7.Khadijah Bt Che Azlan
 8.Syarifah Shahirah
 9.Siti Fatimah Bt Musa
 10.Siti Aifa Halisa Bt Nor Azman
 11.Nor Afidah Bt Azmi
 12.Yashirah Bt Md Zaid
 13.Nur Amalia Bt Zuhairi

ramaikan..jadi macam-macam ragam lah..kalu nak cerita satu-satu penat gak nie..tapi aku cerita je lah..hihih


1. mira HS student,dia nie kawan paling rapat la aka my best friend.kami nie bnyak persamaan la jugak dia anak bongsu sama ngan aku,ayah dah meninggal bnyak la lagi yang sama ngan aku..dia orang sungai Besar,Selagor.Dia nie cantik orang nyerr ramai gak peminat,,hahahah..untunglah tapi dia tak sombong baik sangat.

2.wani dia orang Gombak..HS student,orang herbalife..dia suka sanagt bercerita hihih best sangat kalu dia cerita aq panggil dia kadang-kadang t-wan,sebenarnya anak buah dia Yahya & Yunus yang panggil dia guna panggilan tu tapi aku tertarik gak nak panggil lah..tak dak sapa leh halang.

3. pipa nie orang Melaka.Dulu kat Nilai dia suka bawak sambal mak Eton perghh sedap kot...dia nie happy good luck..susah nak tegok dia ngis..dia gak minah korea smpaikan rambut dia pon ala-ala korea.. dia nie pandai menari bila dia menari mahu aku gelak sampai pecah perut ..happy,suka buat lawak dan gelak memanjang..dia IRK student time dia stdy dia focus gila sampaikan kalu bnyi krekk pon kena marah ~aku mangsanya~.. student dean list nie aq bangga kawan ngan dia.my idola i want to sucsses like him..tapi part dia marah macam gunung berapi gulppp aq jadi terdiam,,~jangan marah erkkk aq kata ni pipa~

4.Ika nie orang penang anak mami mari hahha HS students...dia dok pulau jauh dari rumah aku.. dia nie comel sangat.. satu tabiat dia susah nak keluar nagan kitowg lau g mana-mana.setiap minggu mesti dia akan outing.dia nie baik suka belanja aku nie yang aku sayang kat dia..~kerja bodek je aku nie ~

5.ecah wardiyun..dia budak Johor Baharu..sama kos ngan aku BAR..Dia ni budak hot hahah...budak nsyid CFS n president hisbah la katakan...dia nie peramah sangat dan manja haha...kitowg selalu marah dia sebab gerrr tak leh la cakap nanty jatuh aib dia...ape pon dia sangat sporting.

6.kamek vs farah..dia Sarawak mari dulu kat Nilai dia senyap sagat..tak gila-gila dan bising macam aku..kalu stdy dok kat meja stdy dia senyap2x selalunya menghabiskan masa atas katil..senyap jerr orangnya..tapi bila dah nak habis sem dia kecoh gak hihihi kena cultural shock..dia suka sakat aq gak tapi best kawan ngan dia sporting bila dah kenal..

7.tokse aka Dejah  Hs student,kelantan mari..senyap orangnya..aku tak berapa rapat ngan dia sangat,,sembang gitu2x jerr..first sem jer dok seblik ngan dia.dia g gombak awal one year student kot..hebat

8.kak pah vs syarifah..budak ganu.nie kawan dia yang panggil kak pah jadi kitowg pon panggil lah..dia giler korea..sanggup menghadap lappy sampai tengah pagi..aku tak berapa ngam ngan dia sangat...dia suka dok sorang n the geng..lagipun dia budak Econ jadi 1 sem jerr dia  dok Nilai than pindah Gombak..tak ikut kitaowang mai PJ.

9.Mak Mah vs fatimah..mak mah nie  sapa hentah bg nama..dia budak Ampang Selangor.aq dok ngan dia 2 sem je..dia nie gelabah orang nyerr hihihih...tapi pandai..dia anak sulung dari family dia n dia sangat caring...but no leas dia nie jimat orang nyerr..haha..dia suka dok atas katil n katil nye penuh ngan buku..budak pandai lah katakan..dan tak lupa dia suka pakai stokin..bila tnya kenapa dia kata sejuk..pelik2x..owg panas dia sejuk hihihi..:-)

10.epa..nie budak kelantan dan Econ students..ngam ngak ngan aku ...sebab dia sekepala ngan aku..tapi dia nie ego jugak..ahhaha..satu benda paling aku ingat trek mark aq " satu rumah satu orang" hahahaha..ada rahsia disebaliknya..

11.fifie orang melaka..dulu dia ambek BEN tp bila ada kos baru dia tukar,sekrang jadi budak ENCOM... first dulu aku ingat dia kembar si fifa almaklom lah budak Melaka n nama pon hampir sama fifa & fyfie..tapi rupanya bukan..dia nie suka gelak hahha..seronok hidup dia..keje dia suka on9 sama macam aku..hihih

12.syira dia budak HS.dia seblik jer ngan kitowang tapi tak ngam...so tak tau nak cerita pe..maap sebab dia susah nak ada kt dorm..

13.nur..budak kedah n HS students..dulu kt Nilai dia bawak wifi..kami selalu join sekaki..makaseh erkk..sayang Nur..~ ayat manis gile aq nie~ dia nie baik sangat n sponser lapik kt Blik kitowg..hihih..selalu gak kitowang gadoh besa la mana tak tergigit lidah kalu dok sekali..sekarang dia dah pindah UPSI..tahniah..

Oraitt selesai...cerita pasal aku tak payah tau lah erk..hihih ~ sory my dorm mate kalu terasa ngan komen aku pasal korang~ ape pon kita sering memerlukan satu sama lain..


 inilah Dormmate aku..kami hidup suka dan duka..gelak bersama..menagis bersama..makan bersama..bermain bersama..keluar bersama ..segalanya bersama..

Nilai                                                   

 Petaling Jaya

"PERSAHABATAN ibarat tangan dan mata , 
dikala tangan kita sakit atau terluka , 
maka mata akan menangis.
 Dan apabila mata menangis,
 tangan pun akan menghapuskan air mata ! :')
                 

nie kengkawan aku yang nak masuk Gombak hunjung bulan 2 nie..selamat menemuh alam baru...







sampai sini saja..maap la entry yang penuh gambat tak tahu nak cakap apa dah..hihih..sebelum terlamabat aku nak mintak maaf kat korang my roomatre kalu ada silap n salah sepanjang perkenalan kita..kalu ada yang terkurang or telebih maafkan tau...you are my freinds for ever..

I LOVE MY FRIEND's

No comments:

Post a Comment